De ce e bine să începeţi de mici să vă bucuraţi de apă

fetita-inot

Inotul este nu numai un sport, ci si un mod sanatos de a ne relaxa. Indiferent de anotimp, aceasta activitate poate fi practicata fara intreruperi. Inotul dezvolta musculatura, stimuleaza circulatia sangelui, previne si vindeca anumite boli, intareste articulatiile, te ajuta sa elimini stresul si te tine departe de starile de depresie. De asemenea, este benefic mentinerii unei siluete de invidiat.

Inotul este potrivit persoanelor de toate varstele si este foarte indicat pentru copii. In cazul micutului tau, acest sport ii poate dezvolta armonios corpul, ii ofera un somn fara vise si mai multa flexibilitate.

Acest sport este un mod uimitor de a te mentine in forma, intr-o ora arzand pana la 800 de calorii. Iti vei tonifia muschii coapselor, feselor si vei avea un abdomen plat. Inotul este considerat cel mai sanatos sport, mentinandu-ti nu numai o silueta de invidiat, ci si ajutand la oxigenarea sangelui din creier.

Este recomandat si femeilor insarcinate. Garanteaza o sarcina usoara, fara complicatii si de asemenea, daca inoti dimineata poti scapa de greturile matinale si te vei relaxa complet. Este indicat ca in timpul sarcinii sa petreci cel putin 30 de minute in fiecare zi, inotand. Este totusi bine sa consulti si un medic pentru a-ti recomanda exercitii in apa ce te pot ajuta.

Greutatea corpului tau se reduce cu 80%, astfel exercitiile pe care le faceai in mod normal in sala de fitness vor fi mai usor de executat in apa.

Cel mai bun mod de a te relaxa dupa o zi obositoare este o tura, doua de bazin si te vei simti extraordinar. O varianta a inotului care implica multe exercitii pentru toate grupele de muschi este aqua-gym-ul, si este o combinatie intre stretching, aerobic, hidromasaj si fitness. Studiile arata ca, spre deosebire de exercitiile executate in sala de sport, in apa totul ti se va parea mai simplu.

inotului

Iata cateva sfaturi in cazul in care intentionezi sa practici acest sport:

Incearca in primele zile sa-ti faci un program cu zilele si orele in care esti disponibila sa mergi la bazin, de 2 ori pe saptamana fiind suficient.

Alege sa alternezi zilele in care mergi la bazin astfel incat sa ai si zile in care faci pauza.

Fa o mica incalzire inainte de a intra in apa, iar dupa sedinta de inot, incearca niste miscari de relaxare.

Daca te-ai hotarat sa incerci acest sport relaxant, trebuie sa te echipezi cu casca, ochelari de protectie, dopuri de urechi si un costum dintr-o singura piesa. Nu este costisitor si daca nu stii sa inoti, vei reusi rapid sa o faci cu ajutorul unui antrenor care te va ajuta cu toate sfaturile de care ai nevoie.

Citeste si...  Ruxandra Ion si-a facut televiziune. Oana Zavoranu are din nou job?