Primăvara, din cauza asteniei, ne putem confrunta cu pierderea poftei de mâncare, dureri de cap, disconfort muscular, tulburări de somn și, în consecință, epuizare generală care ne îngreunează sarcinile zilnice.

Trezirea la viață a naturii care are loc primăvara ne determină corpul să se adapteze zilelor mai lungi și schimbărilor de temperatură (răcoare dimineața și căldură la prânz).

Oboseala resimțită se poate datora unei adaptări proaste la schimbarea de anotimp și poate duce la scăderea sistemului de apărare al organismului. Prin urmare, trebuie să îți întărești sistemul imunitar și să eviți bolile care pot apărea datorită scăderii imunității.

De asemenea, reține că în perioada de iarnă consumăm mai multe calorii pentru a face față frigului, iar odată cu venirea primăverii organismul trebuie lucreze din greu pentru a scăpa de toxinele acumulate.

Profită de beneficiile alimentelor, de plante și suplimentele pe bază de vitamine și minerale pentru a te simți plin de energie și vitalitate în această primăvară.

Remedii bune contra asteniei de primăvară

Există o gamă largă de suplimente care pot fi luate în sezonul de primăvară pentru a restabili energia și vitalitatea.

Spirulina este o algă foarte bogată în clorofilă care hrănește sângele, îmbunătățește performanțele fizice și favorizează eliminarea toxinelor. În plus, ajută la combaterea anemiei.

Polenul conține o cantitate mare de nutrienți care îi conferă un efect restaurator și revigorant, atât fizic cât și mental. Este de mare ajutor în caz de astenie și întărește sistemul de apărare al organismului.

Lăptișoara regală pură echilibrează sistemul nervos și stimulează sistemul imunitar datorită furnizării de vitamine antioxidante C, E și D. Este un restaurator mental și fizic excelent.

Reishi este o ciupercă medicinală imunomodulatoare (crește imunitatea și numărul de celule din sistemul nervos). Are rol adaptogen (stimulează organismul și modulează cortizolul – hormonul de stres – pentru a se adapta modificărilor).

Ginsengul sibian (Eleutherococcus) stimulează sistemul imunitar și îmbunătățește performanța.

Vitaminele din grupa B au un efect calmant și relaxant asupra sistemului nervos, reducând oboseala și surmenajul. Totodată, îmbunătățesc performanțele mentale.

Magneziul menține sănătatea sistemului nervos. Este un relaxant muscular potrivit pentru situațiile stresante datorate unei tensiuni mari. De asemenea, contribuie la reglarea somnului, la prevenirea crampelor și ticurilor nervoase.

Vitamina C contribuie la reglarea activității hormonale implicate în apariția stărilor de stres și în funcționarea sistemului imunitar.

Vitamina C este implicată în sinteza serotoninei (hormonul fericirii) pornind de la triptofan. Contribuie la detoxifierea ficatului și are, de asemenea, rol antihistaminic, fiind benefică persoanelor care suferă de alergii de primăvară.

Fier lichid. Dacă oboseala și surmenajul sunt un rezultat al deficienței de fier, suplimentul de fier lichid te poate ajuta să rezolvi această problemă. Conține vitamine și minerale care facilitează absorbția acestuia.

Coenzima Q10 sau Ubiquinona. Coenzima Q10, cunoscută și sub denumirea de Ubiquinona, este esențială pentru buna funcționare a majorității celulelor. Se obține din surse animale, cum ar fi peștele albastru, ficatul și carnea, dar se poate obține și din uleiuri vegetale.

Pe lângă faptul că este un excelent antioxidant, una dintre principalele sale funcții este furnizarea de energie. COQ-10 acționează alături de enzime ca un catalizator în realizarea proceselor de transformare a alimentelor în energie.

Niacina este o vitamină solubilă în apă, din grupa B, în special vitamina B3, care contribuie la metabolismul energetic normal, reducând oboseala și surmenajul. De asemenea, contribuie la buna funcționare a sistemului nervos și la întărirea imunității.

O poți obține consumând lapte, ouă, orez, pește, carne slabă, leguminoase, păsări de curte, avocado, roșii, spanac, alune, tărâțe de grâu…

Ceai negru. Ceaiul negru, dintre toate ceaiurile, este cel care conține cea mai mare concentrație de teină. Este indicat în combaterea asteniei, hipotensiunii sau irigării deficitare a arterelor. Așadar, dacă trebuie să începi ziua cu mult mai multă energie, acest ceai la micul dejun este ideal.

După cum poți observa, dacă vrei să combați astenia de primăvară, există multe remedii. Dacă vrei să iei spirulină îți recomandăm ca înainte de a începi tratamentul să cauți cât mai multe informații despre beneficiile acestei alge asupra organismului. Multă sănătate îți dorim!

Citeste si...  Ce face o femeie cand este singura acasa?