Beneficii ale consumului de cafea pe care probabil nu le știați

Cafeaua este băutura preferată a multor persoane. Cafeaua reprezintă licoarea care ne oferă energia necesară pe tot parcursul zilei, de aceea ea nu lipsește în nicio dimineață.

0

Știați că această băutură magică are o serie de beneficii importante pentru sănătate? Iată câteva dintre beneficiile minunate ale consumului de cafea.

Cafeaua are efect antioxidant. Cafeaua nu conține doar cofeină, ci conține și substanțe cu proprietăți antioxidante. Flavonoidele acționează ca un scut împotriva posibilelor boli și atacuri ale microorganismelor și, de asemenea, întârzie îmbătrânirea celulelor. Cantitatea de antioxidanți conținută de o cană de cafea depinde de tipul de cafea (verde sau prăjită și de modul de pregătire).

Cafeaua are beneficii contra diabetului zaharat. Cofeina activează celulele pancreasului, care sunt responsabile pentru producerea insulinei de care are nevoie organismul nostru. Din acest motiv, consumul de cafea zilnic scade riscul de a dezvolta diabet zaharat de tip 2. Posibilitățile sunt reduse cu 7% dacă consumul este scăzut și cu 25% dacă beți trei sau patru cești pe zi.

Cafeaua ajută la slăbit. O ceașcă de cafea nu face magie, dar poate fi un aliat în diete deoarece generează un sentiment de plenitudine și are doar două calorii. În plus, consumul de cafea dimineața favorizează lipoliza: un proces metabolic prin care organismul arde grăsimile acumulate. Cafeaua verde este chiar mai benefică deoarece împiedică absorbția caloriilor din grăsimi și carbohidrați, modificând astfel modul în care alimentele sunt asimilate.

Cafeaua îmbunătățește respirația. Nimic nu poate înlocui periuța de dinți, dar este bine să știți că această băutură inhibă dezvoltarea bacteriilor din gură care cauzează halitoză. Acest lucru se întâmplă când cafeaua este consumă fără a fi amestecată cu lapte. Dacă este amestecată cu lapte, poate fermenta și genera efectul opus.

Cafeaua ameliorează migrenele. Cofeina poate ameliora durerile de cap severe și chiar spori efectul unor analgezice.

Protejează inima. Cafeaua poate fi bună pentru inimă dacă este consumată moderat. Consumul a două până la patru cești pe zi generează un efect cardioprotector care scade riscul de insuficiență cardiacă. Dar dacă se consumă mai mult de cinci cești pe zi, beneficiile scad și inima poate fi grav afectată.

Promovează digestia. Cofeina crește secreția gastrică, pancreatică și a salivei, facilitând astfel digestia.

Cafeaua are beneficii asupra minții. Cafeaua reduce șansele de a suferi de boli neurodegenerative. Cofeina are un efect neuroprotector care poate preveni apariția bolii Parkinson. În cazul bolii Alzheimer, cofeina inhibă producerea beta-amiloidului, o proteină care, acumulată în creier, este dificil de metabolizat.

Citeste si...  Masturbarea vindeca durerile de cap si te face mai fericita! Iata 69 de modalitati prin care iti oferi singura orgasm

Creier norocos. Poate că cel mai faimos efect al cofeinei asupra corpului nostru este să fie stimulator. Cafeaua este un bun stimulator: consumată cu măsură, această băutură ajută mult creierul și funcțiile sale cognitive. Memoria, concentrarea și intuiția cresc aproape imediat după savurarea acestei băuturi delicioase. Aceasta mărește capacitatea de alertă, timpul de reacție și performanța. Îmbunătățește dispoziția.

Efect antidepresiv. Consumul de cafea în fiecare zi scade riscul de a suferi de depresie. Cofeina ajută la eliberarea dopaminei și serotoninei, neurotransmițătorii responsabili de reglarea stării de spirit. Din același motiv, cafeaua este o opțiune de luat în considerare pentru a contracara o posibilă somnolență înainte de a conduce un vehicul.

O siestă puternică. O cafea plus un somn de 20 de minute reprezintă formula știinșifică pentru a nu fi zombie toată ziua. În acest caz, ordinea factorilor contează: secretul este să consumați o cafea rapidă înainte de siestă. Explicația? Cofeina are nevoie cam de 20 de minute să ajungă la creier. Odată ajunsă acolo, aderă la receptorul adenozinei, „molecula oboselii”. Adenozina este un produs auxiliar al activității creierului care generează oboseală atunci când se acumulează în receptori. Un pui de somn ar trebui să dureze cel mult 20 de minute pentru a evita căderea într-un somn profund și pentru a profita de efectul stimulator al cofeinei.

Îmbunătățește performanțele sportive. Consumul de cafea este ideal înainte de a efectua exerciții pe termen lung. Cofeina oferă energie și mărește rezistența fizică. Prin întârzierea senzației de oboseală din cauza acțiunii asupra adenozinei, este favorizată capacitatea musculară. În plus, cofeina ajută la arderea grăsimilor și conservarea glicogenului ca sursă de energie.

Vi s-a făcut poftă de cafea acum că ați aflat ce beneficii are această băutură? Atunci vă recomandăm să citiți informații utile despre prepararea cafelei.

Apoi, în cunoștință de cauză, să faceți clic pe https://www.philips.ro/c-m-ho/cafea/philips-espressoare-super-automate pentru a vă alege un expresor de cafea cu ajutorul căruia să vă preparați o cafea bună în fiecare dimineață. Zile pline de energie vă dorim!