Avantajele consumului de carne de curcan sunt multe. Ele au fost demonstrate de-a lungul timpului.

Carnea de curcan este foarte sănătoasă și are o compoziție nutrițională completă. Are multe beneficii pentru sănătate, pe lângă faptul că este apreciată de majoritatea oamenilor. Este fragedă, gustoasă și versatilă. Dezavantaje? Nu prea are.

În prezent, există multe persoane care doresc să urmeze o dietă sănătoasă, cu conținut scăzut de calorii. Carnea de curcan poate fi aliatul perfect al persoanelor care vor să slăbească.

Din acest motiv, carnea de curcan merită să stea în fruntea listei cu alimente benefice în curele de slăbire. Carnea de curcan are un conținut scăzut de calorii și colesterol, fiind ideală într-o dietă de control al greutății.

Beneficiile cărnii de curcan

Carnea de curcan este alcătuită, în cea mai mare parte, din apă. Fiindcă conține 75% apă, este un aliment hidratant și ușor. Este o sursă de vitamine și minerale, printre care se numără cele din grupa B și minerale precum zincul, seleniul, potasiul și fosforul.

Conținutul său mare de proteine ​​cu valoare biologică ridicată (datorită procentului său de aminoacizi esențiali) o face o carne perfectă pentru recuperarea mușchilor după practicarea unui sport sau după  depunerea unui efort mare.

Carnea de curcan are colesterol?

Toate carnea are colesterol și da, și carnea de curcan. Desigur, carnea de curcan are un conținut scăzut de colesterol comparativ cu alte cărnuri. Pentru a vă oferi un exemplu, carnea de pui are 110 mg de colesterol la 100 g de produs. Cea de curcan are doar 61 mg la 100 g de carne. Specialiștii în nutriție concluzionează că acest tip de carne are un conținut scăzut de colesterol.

Carnea de curcan are grăsime?

Da, dar este o carne slabă, cu o concentrație mai mică de grăsime decât cea de pui. Desigur, dacă o consumăm cu piele, conținutul de grăsime crește. Pentru a vă face o idee, carnea de curcan conține 2,2 grame de grăsime la 100 de grame de produs. Cea de pui conține 9,7 grame de grăsime la 100 de grame de produs. Diferența este remarcabilă!

În ceea ce privește caloriile, cea de curcan are 107 la 100 de grame de carne. În cazul cărnii de pui, numărul de calorii crește la 167 pentru aceeași cantitate de carne.

Citeste si...
Este sau nu este sănătos să mănânci carne roşie?

De asemenea, carnea de curcan nu conținut de carbohidrați. Cât curcanul este în viață, corpul său adăpostește o cantitate mică de glicogen (o substanță care se transformă în glucoză atunci când corpul o necesită) în mușchi, care este distrus după ce moare.

Este bine să se consumăm carne de curcan?

Răspunsul este da, atâta timp cât nu abuzăm de ea. Ce este abuzul? Consumul său de mai mult de patru ori pe săptămână, adică cantitatea recomandată de consum de carne albă. O dietă echilibrată trebuie să conțină o cantitate mare de legume și să fie susținută de un aport rezonabil de proteine ​​animale.

Dacă ar fi să găsim ceva în neregulă la carnea de curcan, ar fi conținutul său scăzut de fier. 100 de grame de produs conțin 0,8 mg de fier. Dacă luăm în considerare faptul că o persoană trebuie să ingereze între 8 și 18 mg de fier pe zi, este evident că acest tip de carne are o contribuție redusă.

Dacă ne concentrăm asupra lumii plantelor, există mai multe alimente bogate în fier. Lintea are 6,2 mg / 100gr de produs. Spanacul are 3,5 mg / 100 gr de produs. Fără îndoială, regina legumelor bogate în fier este alga wakame: conține 40 mg la 100 de grame de produs. Oricare dintre aceste trei alimente poate fi folosită ca garnitură la o porție de carne de curcan. De asemenea, carnea de curcan poate fi asezonată cu pătrunjel uscat sau cimbru, ierburi aromate cu un conținut ridicat de fier.

Carnea roșie, cum ar fi cea de vițel, este, de asemenea, bogată în fier, deși nu este bine să consumăm mai mult de o porție pe săptămână.

Dacă ne plac fructele de mare, cum ar fi midiile și scoicile cu cochilie, ar fi bine să le consumăm destul de des, deoarece conțin o cantitate suficientă din necesarul de fier.

Ținând cont de cele dezvăluite mai sus, nu ar fi rău dacă locuim la casă să creștem niște pui de curcă. Pe lângă aceștia am putea crește și boboci de gâscă, deoarece și carnea de gâscă are un conținut scăzut de colesterol.