Featured, Social

ATENȚIE! Modificări la Vamă

Verificările sistematice vor avea loc la toate punctele de trecere a frontierei începând din 7 aprilie, conform modificărilor Codului Frontierelor Schengen, informează IGPR.

„Acestea constau în verificarea documentelor de călătorie şi consultarea bazelor de date relevante cu privire la toate persoanele, inclusiv cele care beneficiază de dreptul la liberă circulaţie în temeiul dreptului UE, atât pe sensul de intrare, cât şi pe cel de ieşire din ţară. Verificările permit statelor membre să se asigure că persoanele respective nu reprezintă o ameninţare pentru ordinea publică, securitatea internă sau sănătatea publică, în scopul îmbunătăţirii securităţii Uniunii Europene şi a cetăţenilor acesteia”, precizează sursa citată.
Bazele de date în care se vor efectua verificări includ Sistemul de Informaţii Schengen (SIS), baza de date a Interpolului privind documentele de călătorie furate şi pierdute (SLTD), precum şi bazele de date naţionale.

„Având în vedere că se apropie Sărbătorile Pascale şi sezonul estival, precum şi faptul că atât Poliţia de Frontieră Română, cât şi autorităţile de frontieră din statele vecine (Ungaria, Bulgaria) vor implementa aceste măsuri, se prefigurează creşterea timpilor de aşteptare pentru efectuarea formalităţilor de frontieră, în punctele de frontieră rutiere”, atrage atenţia IGPR.

Sursa citată, adaugă faptul că numarul mare de pasageri înregistrat în punctele de frontieră aeroportuare, în special în perioada sezonului estival, colaborat cu recomandările la nivel european privind modul de efectuare al controlului la trecerea frontierelor externe în raport cu ameninţările teroriste, pot duce la creşterea timpului de aşteptare pentru controlul la trecerea frontierei pe aeroporturile internaţionale.

Măsuri pentru reducerea timpilor de aşteptare şi asigurarea unui control operativ, sunt depuse toate eforturile în vederea asigurării unui echilibru între securitatea cetăţenilor şi fluenţa traficului de călători, anuntă Poliția de Frontieră Română.
„Astfel, s-a suplimentat personalul care îşi desfăşoară activitatea la controlul documentelor şi echipamentele folosite pentru verificarea documentelor, iar in punctele de frontieră importante au fost detaşaţi lucrători din cadrul aparatelor centrale ale structurilor teritoriale şi din Inspectoratul General al Poliţiei de Frontieră”, precizează IGPF.

Pentru evitarea aglomerărilor, Poliţia de Frontieră Română recomandă participanţilor la trafic tranzitarea tuturor punctelor de frontieră existente la graniţă.

blank