Featured, IT&C

Archimedes group a investit 800.000 de dolari în publicitate falsă. Facebook a blocat conturile respective

Facebook a blocat compania israeliana Archimedes Group, ce a gestionat campanii de influentare a alegerilor din numeroase tari. Platforma a sters si numeroase grupuri, conturi si pagini ce apartineau firmei, scrie NBC News.

Directorul de securitate cibernetica al retelei Facebook, Nathaniel Gleicher, a declarat ca platforma a sters 65 de conturi, 161 de pagini, zeci de grupuri si 4 conturi de Instagram ce apartineau firmei Archimedes Group.

Conturile depistate de Facebook aveau un “comportament inautentic coordonat” si au incercat sa transmita mesaje cu scopul de a manipula publicul. Majoritatea operatiunilor firmei s-au axat pe tari din vestul si sudul Africii (Nigeria, Senegal, Togo si Niger), precum si din sudul Asiei si Americii de Sud.

FIRMA VOIA SA INFLUENTEZE ALEGERILE PRIN INTERMEDIUL FACEBOOK PENTRU A „SCHIMBA REALITATEA”

“Oamenii din spatele acestei retele au folosit conturi false pentru a crea Pagini, pentru a disemina continutul lor si pentru a creste artificial interactiunea cu postarile,” a declarat Gleicher. “S-au dat drept localnici si agentii de stiri locale si au publicat stiri false despre politicieni, pe care pretindeau ca le-au obtinut in urma unor scurgeri de informatii. Administratorii Paginilor si cei ce detineau conturile publicau des stiri politice, ce includeau subiecte precum alegerile din diferite tari, perspectivele canditatilor si criticarea oponentilor politici.”

Gleicher sustine ca Archimedes grup a investit 800.000 de dolari in publicitate falsa si si-a inceput activitatea in 2012, scrie The Times of Israel.

Potrivit Facebook, acesta e primul caz in care astfel de activitati au fost descoperite in Israel. Archimedes Group si-a propus sa influenteze alegerile locale si atmosfera politica. Pe propriul site, firma sustinea ca are ca scop principal “castigarea alegerilor la nivel mondial” si ca se axeaza pe consultanta, scrie The Verge.

“Atunci cand gestionam provocarea unui client, ne ocupam de absolut toate fatetele posibile ce au legatura cu ea. Dupa aceea, formulam o solutie concisa, dar complexa, ce va utiliza orice instrument si va profita de orice avantaj posibil pentru a schimba realitatea in functie de dorintele clientilor nostri,” promitea firma pe site.

Majoritatea atacurilor de acest gen au sursa in Rusia sau Iran, insa Facebook a observat o crestere ingrijoratoare in tari precum India, Pakistan si Filipine. Influentarea alegerilor e un fenomen global ce a afectat deja sute de milioane de oameni prin intermediul retelelor de socializare.

blank