Apple își schimbă modelul de business. Compania se distanțează de iPhone și caută noi surse de profit. Iar serviciile pe bază de abonament par a fi acum noua nişă extrem de profitabilă din piaţă.

Vânzările smartphone-urilor produse de Apple continuă să scadă la nivel mondial, cu o tendinţă mult mai vizibilă în China. Printre motive se numără preţurile din ce în ce mai mari ale gageturilor, dar şi obiceiul utilizatorilor de a păstra mai mult timp produsele.

În aceste condiţii, Apple se reorientează şi începe să-și dezvolte un nou model de afaceri, bazat pe servicii pe bază de abonament. Compania deja a lansat un serviciu de streaming video, o platformă de jocuri prin streaming, un serviciu financiar și o aplicaţie de ştiri pe bază de abonament.

Acum a făcut un nou pas. Înlocuieşte legendara platformă iTunes pe computere şi laptopuri după 18 ani. Totuşi, nu va dispărea de tot, funcţiile sale vor fi preluate de alte trei aplicaţii.

Dezvoltat iniţial pentru a asculta muzică şi pentru a gestiona conținutul muzical pentru dispozitivele iPod, iTunes a ajuns să înglobeze şi funcţii de video, podcast, plus că era folosit şi pentru actualizarea şi crearea de copii de rezervă pentru toate produsele Apple.

Citeste si...  Giganţi în domeniul Internetului au dezvăluit numărul cererilor de date solicitate de NSA

Dar, deși a revoluționat industria distribuției de muzică și conținut video, în prezent, utilizatorii preferă să consume astfel de conținut pe platformele de streaming precum YouTube, Spotify, Deezer sau Vimeo. Iar prin această mişcare Apple speră să atragă o bună parte din cei 900 de milioane de posesori de iPhone către serviciile sale digitale, mai ales că acestea vor fi integrate în viitoarea versiune a sistemului de operare pentru smartphone-uri.

Bineînţeles, Apple nu va abandona în totalitate iPhone, care încă aduce cea mai mare parte a banilor. Compania îşi diversifică sursele de venit, în condiţiile în care vânzările de smartphone-uri au scăzut cu 17 la sută în primele trei luni ale anului, la 31 miliarde de dolari. În acelaşi timp, serviciile au adus 11,5 miliarde de dolari, un record pentru compania americană, care a avut venituri totale de 58 de miliarde de dolari în primul trimestru al anului.