Apple a lansa luni un serviciu de streaming TV, un card de credit şi un serviciu de jocuri online de tip arcade, într-o încercare de repoziţionare ca o companie de divertisment şi de servicii financiare care fabrică şi iPhone-uri, relatează Reuters potrivit mediafax.

A doua cea mai valoroasă companie de tehnologie din lume a prezentat un serviciu de televiziune şi de filme numit Apple TV+, care va oferi producţii de televiziune originale şi filme printr-o aplicaţie TV pentru utilizatorii celor 1,4 de miliarde de dispozitive ale companiei, precum şi pentru deţinătorii de televizoare şi alte dispozitive smart.

Apple, cunoscută în industria tehnologiei pentru că îşi ţine secrete produsele până le finalizează, nu a comunicat preţurile pentru mai multe dintre serviciile noi, ceea ce a îngrijorat investitorii, iar acţiunile au scăzut uşor.

Lansarea poate fi văzută ca un prim pas de a concura liderii pieţei video Netflix şi Amazpn, deşi Apple adoptă o strategie diferită, oferind contra-cost ”canale” de la HBO, Starz şi Showtime, alături de propriul său conţinut.

Apple va lansa în luna mai o versiune modernizată a aplicaţiei pentru abonarea la canalele altor furnizori de conţinut, dar programele sale originale nu vor fi disponibile până la toamnă, iar preţurile nu au fost anunţate.

Show-urile TV şi noua versiune de aplicaţie TV a Apple va fi disponibilă în peste 100 de ţări.

Apple a mai prezentat un card de credit, un joc video arcade şi a adăugat sute de reviste într-o nouă aplicaţie, în timpul unui eveniment organizat la sediul său central din Cupertino.

În condiţiile saturării pieţelor şi scăderii vânzărilor de iPhone-uri, compania acordă mai mult atenţie serviciilor care oferă venituri regulate pe bază de abonament.

La eveniment au contribuit celebrităţi de la Hollywood, cum ar fi Jennifer Aniston, Reese Witherspoon, Oprah Winfrey şi Steven Spielberg, potrivit mediafax.

Pe parcusul prezentărilor, directorii Apple au subliniat protecţia datelor private oferită utilizatorilor care cumpără sau vizionează conţinut pe iPhone-uri, iPad-uri sau alte dispozitive.

Citeste si...  iPhone – jocuri de fotbal iubite de angajatii Apple

De asemenea, aceştia au vorbit despre conţinut adresat tinerilor, fiind posibil să intre în concurenţă cu Walt Disney.

Apple, pe locul al doilea după Microsoft în funcţie de capitalizarea de piaţă, în rândul giganţilor tehnologiei, a anunţat că aplicaţia gratuită de ştiri va avea o versiune cu abonament, numită Apple News+, care va include articole şi 300 de reviste, între care National Geographic, People, Popular Science, Billboard şi New Yorker. Abonamentul va costa 9,99 de dolari pe lună.

Apple a mai prezentat un Apple card, susţinut de Goldman Sachs şi Mastercard, care poate urmări cheltuielile de pe diferite dispozitive şi plăti cheltuieli zilnice.

Cook a mai spus că Apple Pay, portofelul digital al companiei, va putea fi folosit în curând în sistemele de transport public din Portland, Oregon, Chicago şi New York City. Apple Pay va fi disponibil în peste 40 de ţări până la sfârşitul acestui an.

Veniturile Apple pe segmentul de servicii, care include App Store, iCloud şi cele ale segmentului de conţinut, cum este Apple Music, au urcat cu 24%, la 37,1 miliarde de dolari, în anul fiscal 2018. Segmentul a reprezentat numai 14% din veniturile totale ale Apple, de 265,6 miliarde de dolari, dar investitorii speră că va creşte.

Apple a mai prezentat Apple Arcade, un serviciu de jocuri pe bază de abonament care va funcţiona pe telefoane, tablete şi computere desktop şi va include jocuri de la o serie de dezvoltatori. Potrivit Apple, serviciul de jocuri va include peste 100 de titluri exclusive, de la parteneri de jocuri precum Annapurna Interactive, iar serviciul va fi disponibil din toamnă.

La fel ca în cazul serviciului de conţinut, Apple nu a precizat cât va costa serviciul de jocuri. În aceste condiţii, acţiunile Apple au scăzut luni cu 1,7%.