Ministerul Educației Andronescu precizează, după discuțiile privind repetenția la clasa I, că reprezentanții instituției și experții în educație vor analiza toate cauzele decalajelor de cunoștințe acumulate, însă discuțiile nu implică și adoptarea unor decizii, ci implementarea unor măsuri.

„În contextul identificării unor soluții care să conducă la creșterea nivelului de achiziții cognitive dobândite la finalul claselor de debut din învățământul primar, MEN și grupuri de experți în educație și-au propus să analizeze toate cauzele posibile ale decalajelor de cunoștințe acumulate, inclusiv cercetarea efectelor psihologice pe care le presupune repetarea unei clase”, precizează Ministerul Educației , Andronescu printr-un comunicat de presă, scrie Mediafax.

Cu toate acestea, sursa citată mai arată că analiza „nu implică adoptarea unor decizii”, ci constituirea unor măsuri, precum crearea unui mecanism de identificare timpurie a riscului de eșec școlar sau dezvoltarea de programe remediale specifice.

„În concluzie, subiectul sus-menționat reprezintă o temă de dezbatere într-un context mult mai larg, scopul fiind acela de a dezbate pro și contra, din perspectiva măsurilor care pot reduce fenomenul decalajului de achiziții cognitive”, mai arată Ministerul.

Precizările vin după ce Ecaterina Andronescu a declarat că vrea să schimbe prevederile legale privind repetenția în clasele primare și să ofere posibilitatea învățătorului de a lăsa repetent un copil, prin schimbarea legii.

Citeste si...  Dragnea, categortic în privința revenirii lui Sevil Shhaideh în Guvern

„Din păcate este o prevedere legală. Până în clasa a III-a nu îi poate lăsa repetenți, dar eu cred că trebuie să revenim asupra acestui lucru, pentru că iată unde suntem: ajungem la clasa a VIII-a și atunci constatăm că nu știu să scrie bine, să calculeze și 36% nu sunt în stare să ia 5 la evaluarea de la clasa aa VIII-a. Obiectivele trebuie să le stabilim prim lege și fișa postului profesorului”, a declarat ministrul Educației, Ecaterina Andronescu, la Digi24

Întrebată dacă acest obiectiv, de a nu lăsa repetent un copil de clasa I, este o greșeală, Andronescu a răspuns: „Categoric. (…) Te străduiești mai mult să-l înveți ce trebuie să-l înveți”

Reacțiile nu au întârziat să apară și reprezentanţii părinţilor spun că nu sunt de acord cu intenția ministrului Educaţiei ca elevii din clasa I să repete anul şcolar, precizând că i-ar afecta emoţional. Pe de altă parte, preşedintele Federaţiei Sindicatelor din Educaţie, Marius Nistor, spune că decizia e binevenită, pentru că mii de copii nu pot citi.