Social, Stiri

ANCHETĂ de proporţii. HIPERMARKET-URILE din România, suspectate de practici anticoncurenţiale

Consiliul Concurenţei a declanşat o nouă investigaţie privind posibila încălcare a regulilor de concurenţă naţionale şi comunitare de către cinci companii care activează pe piaţa comercializării de produse alimentare din România, se arată într-un comunicat al Consiliului. Pe listă se află şi hipermarket-urile Cora, Auchan, Carrefour şi Kaufland.

hipermarket_63665700

Investigaţia vizează unele lanţuri de retail din România şi furnizori ai acestora. Este vorba despre Auchan România SA, Carrefour România SA, România Hypermarche SA (Cora), Kaufland România SCS şi Trident Trans Tex.

„Am finalizat recent o investigaţie de mare amploare în acest domeniu ale cărei rezultate le vom anunţa până la sfârşitul acestei luni. Avem, însă, indicii privind o posibilă fixare a preţurilor între alţi retaileri şi furnizorii lor. Înţelegerile privind fixarea preţurilor reprezintă o serioasă abatere de la principiul liberei concurenţe pe piaţă, având ca efect prejudicierea consumatorilor”, a declarat Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurentei.

De asemenea, în comunicat se precizează că, în cadrul investigaţiei declanşate, Consiliul Concurenţei a efectuat inspecţii inopinate, documentele ridicate în cadrul acestor inspecţii aflându-se în analiza autorităţii române de concurenţă, în cadrul procedurilor specifice investigaţiei. Inspecţiile inopinate reprezintă o etapă preliminară în cadrul procedurilor de investigare a unui posibil comportament anticoncurenţial. Efectuarea acestor inspecţii nu reprezintă o antepronunţare a Consiliului Concurenţei în ceea ce priveşte rezultatul final al investigaţiei declanşate.

La începutul lunii octombrie, preşedintele Consiliului Concurenţei anunţa că un număr de 26 de companii din sectorul de retail, printre care Metro, Selgros, Mega Image şi furnizorii lor, ar putea fi sancţionate de autoritatea de concurenţă pentru încălcarea legislaţiei din domeniu în cazul promoţiilor de genul „primeşti de 10 ori diferenţa, dacă găseşti produsul în altă parte mai ieftin”.

blank