Alphabet a anunţat, marţi, vânzări peste aşteptări în trimestrul patru, susţinute de cheltuielile pentru publicitate ale clienţilor, în timp ce Google a dezvăluit pentru prima oară că divizia sa cloud pierde 5,6 miliarde de dolari pe an, transmite Reuters.

Acţiunile Alphabet au crescut cu 9,5% în acest an, iar marţi cu peste 7%, după închiderea bursei din New York.

Afacerile cu publicitate ale Google, inclusiv YouTube, au reprezentat 81% din vânzările de 56,898 miliarde de dolari consemnate de Alphabet în trimestrul patru, care au avansat cu 23% comparativ cu intervalul similar al anului trecut.

Analiştii anticipau venituri trimestriale de 53,129 de miliarde de dolari şi o creştere de 15,31%.

Publicarea rezultatelor segmentului cloud reprezintă un moment de referinţă pentru Google, care generează venituri mai mari din publicitatea pe internet decât oricare altă companie la nivel mondial.

Google Cloud a consemnat o pierdere operaţională trimestrială de 1,24 miliarde de dolari, la vînzări de 3,831 miliarde de dolari.

Pe ansamblul anului trecut, veniturile Google Cloud au fost de 13,059 miliarde de dolari, în creştere cu 46% faţă de 2019. În 2020, pierderea operaţională a Google Cloud a crescut cu 21%, la 5,6 miliarde de dolari.

Profitul trimestrial al Alphabet a crescut cu 43%, la 15,2 miliarde de dolari, sau 22,3 dolari pe acţiune, comparativ cu o estimare medie a analiştilor de 10,895 de miliarde de dolari, sau 15,95 dolari pe acţiune.

Veniturile Alphabet, care în ultimii ani au crescut în mod constant cu circa 20% pe an, au avansat în 2020 cu numai 12,8%, cel mai lent ritm după cel de 8,5%, înregistrat în timpul Marii Recesiuni din 2009.

Citeste si...
Cele mai mari nereguli din parcurile de distracţie