Politic, Stiri

Alin Teodorescu: Victor Ponta pierde alegerile prezidențiale, guvernul lui e ca apa sfințită

efdl (1)

Nu a fost niciodată un analist de breaking-news, nu a făcut niciodată turul tuturor televiziunilor de știri într-o zi, dar cunoaște politica românească cum puțini o fac. E unul dintre oamenii sunați de toată lumea pentru un sfat, o sugestie amicală, dar spune că nu mai are legături apropiate cu ma-marii politicii. Din biroul său, din strada Sființii Apostoli, Alin Teodorescu, șeful IMAS, lansează o serie de analize care pot da dureri de cap în Kiseleff, Aviatorilor, Modrogan sau la Cotroceni.

Ce fel de campanie e asta? Pentru ce votăm acum?

Alin Teodorescu: Aș spune că e una normală. Campania PSD e o campanie prezidențială, foarte slabă ca mesaj, poate mai slabă decât campania din 2012 pentru referendum, campania PNL este banală, fără sare și piper, în campania PDL am văzut ceva destul de interesant la Stolojan și la Monica Macovei, la Stolojan și-a ales drept slogan „Europa în fiecare casă”, care e un mesaj bun, nu spune mare lucru, dar măcar te implică puțin, Monica Macovei are un slogan bun „Împotriva corupției, împotriva sărăciei”, pentru că leagă corupția de sărăcie și ceea ce în spiritul public e foarte puternic. În rest, nu am văzut nimic, campanie normală, ne așteptăm să vină cam 4,5 milioane de electori, deci cam 25%, poate chiar mai puțin. Iar rapoartele între partide sunt cele pe care le știți, singura dilemă e legată de raportul dintre PDL și PMP. Adică PSD între 35-40%, PNL până în 20%, nu știm dacă PDL va fi peste PMP sau invers sau vor fi practic egale. Bazinul lor s-a spart în două, între linia Băsescu-Udrea și linia Blaga-Macovei.

Ce se întâmplă cu PSD? Își anunță Victor Ponta oficial candidatura?

Deja și-a anunțat-o. Campania PSD e una prezidențială, cu Victor Ponta pe primul plan, ceea ce e o enormă eroare, pentru că el este cunoscut, mesajul de bază „USL trăiește” este fals, a fost respins și de propriul bazin și structurile de partid și de public, iar mesajul „Mândria de a fi român” ar fi mers foarte bine în anii 90. Acum nu mai merge. Clar că este o campanie făcută din birou, fără legătură cu agenda publică, orientată spre promovarea candidatului la președinție, nu a listei pentru europarlamentare. Logica pare să fie europarlamentarele sunt doar o repetiție generală pentru prezidențiale. Ceea ce este o mare greșeală pentru că alegerile sunt de tip diferit, și ele au loc în contexte diferite. Aici trimiți niște oameni în PE în care românii au foarte mare încredere, la prezidențiale îți alegi pe cel care va fi vocea publicului pentru următorii cinci ani. Și după cum arată acum cifrele, vocea publicului va fi oricine altcineva decât Victor Ponta.

blank