Un păr frumos și sănătos este dorința oricărei persoane.

Pentru a avea mereu un păr frumos și sănătos, este foarte important să-l îngrijim corespunzător și să consumăm alimente care contribuie la întărirea firului de păr.

Unele alimente precum nucile sunt bogate în zinc, contribuind la menținerea sănătății părului și nu numai.

Potrivit studiului realizat de Baylor College of Medicine (Statele Unite), o dietă sănătoasă și echilibrată ne va ajuta să ne menținem părul sănătos. Din acest motiv, trebuie să introducem în dietă alimente care, pe lângă faptul că sunt sănătoase, ajută la întărirea părului, precum cele bogate în proteine, vitamine B și grăsimi de origine vegetală.

În articolul următor vom discuta despre caracteristicile de bază ale părului, precum și despre alimentele care ne oferă nutrienți esențiali pentru a hrăni această parte a corpului nostru.

Caracteristicile părului

Compoziția părului este împărțită după cum urmează:

  • 80% cheratină, proteina sa esențială;

-10-15% apă;

– Restul sunt pigmenți, minerale și lipide.

Stratul exterior al părului se numește cuticula și este cel care înconjoară partea interioară a părului, care este cortexul. Starea stratului exterior al părului este un indicator al sănătății acestuia. Prin urmare, dacă cuticula este intactă, aceasta formează o suprafață netedă care reflectă lumina și părul strălucește. Dimpotrivă, dacă stratul de cuticule este dezorganizat și aspru, ca urmare a albirii succesive sau a utilizării uscătorului, părul va arată urât și fragil.

După cum am precizat, 80% din compoziția părului este keratină. Dacă restricționăm aportul de proteine ​​în dieta noastră, cu greu se formează keratina. La rândul său, carența de fier afectează și părul, făcându-l rar și fragil. Așa cum există alimente pentru întărirea părului, așa există și alimente care pot fi dăunătoare și care favorizează căderea părului, cum ar fi cafeaua, băuturile răcoritoare și dietele bogate în carbohidrați și grăsimi cu puține proteine.

Pe lângă urmarea unei diete corespunzătoare pentru întărirea părului, este recomandat să nu fumăm și să dormim cel puțin opt ore, precum și să ținem stresul și anxietatea sub control. Un nivel ridicat de stres determină o vasoconstricție mai mare și, prin urmare, mai puțin flux de sânge către scalp.

Alimente pentru întărirea părului

Pentru a ne întări părul și a fi sănătos, trebuie să oferim corpului o serie de substanțe nutritive esențiale. În continuare, vom vorbi de câteva dintre alimentele care ne oferă aceste proprietăți nutriționale.

 Somon

Pe lângă faptul că este bogat în acizi grași omega-3, conține vitamine B și vitamine liposolubile, cum ar fi vitamina A și D. Legumele și uleiul de măsline sunt, de asemenea, surse de vitamina A. Vitamina A are o funcție esențială pentru sănătatea părului, care constă în lubrifierea foliculului de păr. Prin urmare, ajută la prevenirea și reducerea căderii părului.

Citeste si...
Fructele de sezon rămân un izvor de sănătate

Lipsa vitaminei A, potrivit unui studiu al Institutului de Nutriție din America Centrală și Panama, ar putea contribui la căderea părului.

Nuci

Nucile sunt bogate în acizi grași omega-3. De asemenea, sunt o sursă de vitamina B și acid folic, care stimulează circulația sângelui, îmbunătățind oxigenarea foliculilor de păr. În plus, nucile conțin cupru, un mineral care ajută la menținerea culorii naturale a părului, susțin specialiștii.

Legume pentru întărirea părului

Unele legume precum vinetele, țelina sau sparanghelul sunt bogate în zinc. Acest mineral este esențial pentru a menține părul în stare bună, deoarece este implicat în formarea ADN-ului. În plus, ajută la menținerea echilibrului hormonal și este implicat în numeroase reacții enzimatice. Când nivelurile de zinc sunt scăzute, părul cade (așa cum s-a descoperit într-un studiu realizat de cei de la Universitatea din Boston), crește greu, apar fire albe și diferite tipuri de deficiențe legate de imunitate.

Carnea roșie și unele legume precum spanacul sunt alimente bogate în fier. Acestea sunt alimente de bază care întăresc părul, făcându-l să crească puternic și sănătos. În plus, este esențial pentru oxigenarea scalpului și pigmentarea părului.

Fierul este un mineral implicat în reînnoirea celulelor sanguine și facilitează ajungerea oxigenului în organe, mușchi și creier. O deficiență a acestui mineral poate provoca tulburări multiple și variate în privința sănătății noastre, inclusiv pierderea părului.

Fructe pentru întărirea părului

Citricele, precum portocalele și lămâile, dar și unele legume ca spanacul sau broccoli sunt o sursă de vitamina C. Această vitamină ajută la combaterea căderii părului, deoarece stimulează producția de colagen și oprește deteriorarea oxidativă. În plus, permite repararea părților deteriorate ale părului, prevenind ruperea părului. La rândul său, vitamina C ajută la absorbția fierului.

După cum se poate observa, există câteva alimente care nu trebuie să lipsească din meniul nostru zilnic. De asemenea, este bine să folosim și măști și tratamente pentru păr, pentru a ne atinge cât mai repede obiectivul. În plus, nu trebuie să uităm nici de pielea noastră. Putem avea grijă de ea cu ajutorul fiolelor cu acid hialuronic. Acidul hialuronic aduce multe beneficii pielii noastre, unul dintre ele fiind  capacitatea de hidratare a acesteia