Actualitate, Featured

Alianța Vestului a murit înainte de a se naște

Alianța Vestului, constituită de primarii liberali Gheorghe Falcă, Nicolae Robu, Ilie Bolojan și Emil Boc, a atras „zero fonduri europene atrase”, are „zero realizări” și „zero demersuri”, susține deputatul PSD de Cluj, Horia Nasra.

Alianța Vestului: Horia Nasra spune într-un comunicat că locuitorii din Cluj-Napoca au plătit 160.000 de mii de euro într-un an pentru un simplu exercițiu de PR electoral.

„În 8 decembrie 2018, printr-un exercițiu de PR, Gheorghe Falcă, Nicolae Robu, Ilie Bolojan și Emil Boc anunțau nașterea Alianței Vestului cu scopul, declarat, de a dezvolta în comun o serie de proiecte importante care ţin de infrastructura celor patru oraşe, un parteneriat prin care anunțau că vor atrage fonduri europene direct de la Bruxelles pentru proiecte comune. Zero fonduri europene atrase, zero realizări, zero demersuri și kilometri din autostrada promisă, care urma să conecteze cele patru orașe, Timişoara – Arad – Cluj-Napoca – Oradea. Practic, clujenii au plătit 160.000 de mii de euro într-un an pentru un simplu exercițiu de PR electoral”, afirmă Nasra.

Acesta spune că, de două luni, cei patru primari au la dispoziție și suportul Guvernului PNL, însă nici în această perioadă nu a văzut vreo măsură concretă pentru dezvoltarea unei rețele de transport public intraregional și interregional, pentru urgentarea realizării trenului de mare viteză între cele 4 orașe.

„Vrem fonduri europene atrase domnilor primari nu promisiuni nerespectate și conferințe de presă electorale. A trecut un an și nu ați realizat nimic, în condițiile în care teoretic proiectul alianței este generos. Revigorați alianța sau asumați-vă eșecul!”, a conchis deputatul PSD.

În urmă cu un an, primarii din Timişoara, Cluj-Napoca, Arad şi Oradea lansau, la Timişoara, Alianţa Vestului (AVE), parteneriat prin care anunțau că vor să atragă fonduri europene direct de la Bruxelles pentru proiecte comune.

„Obiective comune pe care le asumăm sunt accelerarea proiectului Autostrăzii Transilvania, susţinerea Autostrăzii Timişoara – Belgrad, dezvoltarea unui tren de mare viteză între cele patru oraşe, finalizarea centurilor, dezvoltarea aeroporturilor, a unei reţele de transport public intraregional şi interregional, creşterea mobilităţii ecologice prin proiecte de tramvai, troliebuz, metrou metropolitan, sprijinirea parteneriatului public privat prin proiecte de infrastructură”, spunea Nicolae Robu.

blank