Daca suferi de o mica forma de insomnie care te tine cu ochii pe tavan pana pe la 2-3 noaptea, avem cateva solutii pentru tine. Incearca sa le respecti cu regularitate ca sa te trezesti dimineata odihnita si fara cearcane.

media_141694016125679500
1. Alege o ora de culcare. Daca dimineata iti pui alarma pentru trezire, acelasi lucru poti sa il faci si seara. Incearca sa respecti ora chiar daca nu iti este somn. Corpul tau are nevoie de rutina.

2. Fa o baie inainte de culcare. Mos Ene vine cand temperatura corpului tau este scazuta.

3. Elimina complet lumina din campul tau vizual. Chiar daca ai ochii inchisi, retina ta o vede. Foloseste o masca de noapte. Acelasi lucru este valabil si pentru sunet.

4. Daca partenerul tau sforaie sau pur si simplu auzi zgomote ciudate noaptea care te tin treaza, avem solutia: cauta un zgomot de fundal pe care poti adormi si care sa acopere problema ta sonora (un ventilator sau o masina de facut sunete).

5. Racoreste-ti camera mai mult. Cu cat e mai cald, cu atat temperatura corpului tau nu scade si nu vei adormi. E timpul sa iti dai caloriferul mai incet.

6. Mananca usor seara si bea mai putin. Nu consuma bauturi carbogazoase inainte de culcare deoarece o sa te duci des la baie. La fel e si cu mancarea grea ce iti poate cauza indigestie. Mananca ceva usor cu cel putin 2 ore inainte sa te culci.

7. Renunta la alcool si tigari inainte de somn. Acestea sunt stimulente care te tin cu ochii deschisi si iti strica somnul dulce.

8. Perna trebuie sa fie potrivita pentru modul in care iti place tie sa dormi. Schimba fetele mai des si ai grija sa fie dimensiunea potrivita pentru tine.

9. Renunta la animalele de companie in dormitor. Acestea sunt adorabile ziua, dar noaptea trebuie sa doarma singure deoarece te pot trezi cu usurinta daca au un cosmar sau, de ce nu, ca din pat.

10. Daca te doare capul inainte de culcare, ia o pastila. Prelungind durerea nu te va face sa adormi mai repede.

11. Incearca sa nu mai bei cafea sau sa mananci alimente pe baza de cofeina dupa ora 18. Iti va fi mai usor sa adormi.

12. Nu te mai gandi la nimic din ce ai de rezolvat, ci doar la respiratia ta. Indiferent de cum e, ascult-o si concentreaza-te asupra ei.

13. Stai calma. Daca faci orice si nu te ia somnul, nu te agita deoarece nu faci decat sa prelungesti insomnia. Nu te gandi ca a doua zi o sa fi obosita si o sa ai cearcane pentru ca iti induci singura o stare proasta. Relaxeaza-te cu gandul ca vor veni seri in care o sa dormi ore in sir.

14. Nu incerca sa compensezi lipsa unor ore nedormite cu ore in plus de somn, atipeli la pranz sau bagat in pat devreme. O sa trimit semnale confuze corpului tau. Pastreaza programul de somn indiferent de ce se intampla.

15. Nu iti pierde controlul. Asta e, nu te ia somnul devreme, nu te ia. Daca incepi sa te agiti sau sa te enervezi, iti faci rau si iti prelungesti agonia. Ai zile bune si zile rele!

Citeste si...  Proiect de LEGE! Dragnea şi Tăriceanu au făcut cărţile! Vor scăpa de problemele cu justiţia