Facebook, Google sau Twitter sunt acum în vizorul Comisiei Europene care a emis un set de instrucțiuni și principii pe care aceste companii să îi respecte atunci când vine vorba despre conținut ilegal-propagandă extremistă, incitare la unră și discursuri defăimătoare.  „Vizibilitatea din ce în ce mai mare şi răspândirea conţinutului care incită la ură şi violenţă în mediul online reprezintă o ameninţare cât se poate de serioasă la securitatea cetăţenilor Uniunii Europene” se arată în comunicatul oficial.

Oficialii UE susțin că au văzut îmbunătățiri, însă mai sunt foarte mulți pași pe care companiile trebuie să îi facă în lupta împotriva hate speach-ului .

Citeste si...  ULTIMĂ ORĂ Liderul #rezist, Cristian Dide, audiat la DIICOT în dosarul violențelor de la protestul diaspora

Normele de ghidare ale Comisiei Europene pornesc de la trei principii:

  • Depistarea automată şi notificarea celor care incită la ură;
  • Eliminarea propriu-zisă a conţinutului care ar trebui să fie mai eficientă şi mai rapidă;
  • Prevenirea postării în mod repetat din parte celor care încearcă să prolifereze acest gen de conţinut.