Featured, International

2020, an negru pentru industria turismului

Restricţiile de călătorie şi măsurile de izolare socială pe care guvernele din întreaga lume le-au impus în încercarea de a stopa răspândirea coronavirusului afectează grav turismul mondial, de la micii antreprenori până la marile lanţuri hoteliere sau operatori turismului. 2020 se dovedeşte a fi un an catastrofal pentru această industrie care se confruntă în prezent cu cea mai mare criză din istoria sa, se arată într-o analiză CNN.

„Avem de plătit chiria şi facturile, plus de recuperat investiţia în hotel. Sper să câştig, totuşi, nişte bani vara asta, dar nu ştiu ce va fi”, a declarat, pentru CNN, Socrate Gavriel, patronul grec al unui boutique hotel din centrul Atenei, care se confruntă în aceste zile de vară cu o scădere dramatică a numărului de turişti.

„Problema mea e că puţinii turişti care vor veni totuşi, vor ocoli marile oraşe şi se vor îndrepta direct către plaje”, a declarat, pentru CNN, Socrates Gavriel

Restricţiile de circulaţie şi măsurile de izolare îi afectează pe toţi din industria turismului, de la micile afaceri locale, precum cea a grecului Socrate, până la marii jucători de pe această piaţă, precum Marriott International, Carnival Corporation (CCL) sau operatorul german de turism TUI, cel mai mare din acest domeniu.

De altfel, grupul TUI a precizat recent că urmează să concedieze 8.000 de angajaţi.

Turismul în Europa pierde 1 miliard de euro pe lună, din cauza Covid-19
Conform datelor World Travel and Tourism Council, industria turismului şi ospitalităţii contribuie în prezent cu 10% din PIB-ul la nivel gobal, în vreme ce una din 10 meserii din lume este legată de acest domeniu.

Iar ţările a căror economie se bazează cel mai mult pe turism sunt şi cel mai greu lovite de criza economică provocată de pandemia de coronavirus: Insulele Virgine Britanice, Aruba, Maldive, Seychelles, Macao, Antigua şi Barbuda, ori Bahamas.

blank
Situaţia nu se prezintă deloc bine nici în privinţa Europei, destinaţia turistică favorită la nivel mondial, în condiţiile în care jumătate din turiştii din întreaga lume călătoresc pe acest continent în căutarea unui loc de vacanţă.

Parlamentul European a estimat că, în prezent, turismul comunitar pierde venituri de circa un miliard de euro pe lună, fapt care are consecinţe devastatoare pentru cele 27 de milioane de angajaţi în aest sector economic.

„Criza din domeniul turismului este mai mare decât ne imaginam în urmă cu două luni”, a declarat Isabel Oliver, ministrul spaniol al Turismului.

Grecia speră să îşi întâmpine turiştii începând cu 1 iulie, dar prim-ministrul Kyriakos Mitsotakis a recunoscut că „nimeni nu ştie exact ce să facă”.

Aeroporturile – punctele slabe ale industriei turismului în timpul pandemiei de coronavirus
Repornirea industriei turismului se dovedeşte a fi o treabă mai complicată decât pare la prima vedere. Pentru că acest sector economic depinde de adoptarea unor măsuri delicate în această perioadă, precum redeschiderea graniţelor sau relaxarea măsurilor de control la frontieră.

Comisia Europeană a propus ridicarea restricţiilor de călătorie turismului între statele membre care au reuşit să ţină sub control răspândirea coronavirusului.

Dar, atâta vreme cât coronavirusul există, călătoria dintr-o ţară în alta nu va lipsită de riscuri.

„Componenta critică din acest sistem o reprezintă aeroporturile”, a declarat pentru CNN Gloria Guevara, CEO al World Travel and Tourism Council.

Aeroporturile şi hotelurile încearcă să atragă turiştii promiţându-le controale medicale şi măsuri sporite de igienă şi dezinfectare.

Dar marea problemă continuă să rămână zborurile aeriene. Flotele aeriene s-au redus considerabil, din moment ce oamenii au călătorit mult mai puţin în această perioadă.

Conform estimărilor World Travel and Toursim Council, la nivel mondial, industria turismului ar putea scădea cu 80% comparativ cu anul 2019. Comparativ, în timpul crizei economice din 2009, scăderea a fost de 4%.

„Este de departe, cea mai mare criză cu care s-a confruntat industria turismului, în întreaga sa istorie, din 1959, de când au început să se facă astfel de măsurători, şi până în prezent”, a declarat Gloria Guevara.

turism, zboruri, aeriene, efecte economice coronavirus

blank