La 4 septembrie 1998 apărea public numele de Google, iar trei zile mai târziu, pe 7 septembrie, era înregistrată compania Google Inc. Acum, motorul de căutare din urmă cu 20 de ani este o companie care gestionează mai multe produse care au schimbat total concepția despre internet.

Mulți oameni folosesc software-ul Google pentru a căuta în depozitul de cunoștințe umane, a comunica, a munci, a consuma mass-media și a „manevra” internetul, potrivit The Verge. Compania mamă, Alphabet adaugă în fiecare an noi entități în juriul său, menținându-se pe o piață de 0 mie de miliarde de euro în care se dezvoltă alături de alți doi mari jucători din spațiul digital, Apple și Amazon. Dar care sunt etapele din evoluția Google din cei 20 de ani de ani de existență?

  1. Precursorul. În 1996, Larry Page a continuat un proiect de cercetare început cu un an în urmă la Universitatea Stanford. Acolo a întâlnit un student, Serghei Brin. Alături de acesta a pus la punct un motor de căutare care s-a numit BackRub. Acest sistem de căutare avea să fie implementat în rețeaua locală a Universității.
  2. Compania. La 4 septembrie 1998, Page și Brin au decis să înregistreze Google. Compania a pornit cu o investiție de 100.000 de dolari care a venit din partea unuia dintre cofondatorii companiei Sun Microsystems, Andy Bechtolsheim. Numele este un joc de cuvinte de la googol, neologism englez pus în circulație de către americanul Milton Sirotta în anul 1938, prin care acesta desemna numărul uriaș format dintr-un 1 urmat de 100 de zerouri.
  3. Organizarea companiei. În 2001, Page și Brin îl recrutează pe Eric Schmidt pentru a conduce Google. Compania avea doar câțiva ani, însă creștea rapid și avea nevoie de îndrumare. A intrat în consiliul de administrație, ca președinte, în martie 2001, și a devenit CEO al companiei în august, poziție ocupată timp de 10 ani.
  4. Episodul Yahoo. Cu mult înainte ca Google să devină un punct de referință, Yahoo a fost primul motor de căutare pe internet. Pe măsură ce Google a început să câștige popularitate, a devenit chiar și furnizorul de motoare de căutare din Yahoo în 2000. În vara lui 2002, Yahoo a încercat să achiziționeze Google pentru 3 miliarde de dolari, dar compania fondată de Page și Brin a refuzat tranzacția, considerând că suma corectă ar fi de cel puțin 5 miliarde de dolari.
  5. Mutarea. După ce a funcționat în birouri în Palo Alto și în alte localități din apropiere din Silicon Valley, în iulie 2003, compania a închiriat un complex de clădiri cunoscut drept Centrul de Tehnologie Amfiteatru al Silicon Graphics din Mountain View, California. Aici avea să aducă Google cei peste o mie de angajați pe care îi avea la acea vreme.
  6. Gmail și capacitatea de stocare de 1GB. În 2001, unul dintre angajații Google, Paul Buchheit, a început să lucreze la un produs de e-mail conceput pentru a răspunde nevoilor interne de comunicare și stocare a companiei. Buchheit, a mai lucrat la e-mailuri pe internet în anii ’90. La 1 aprilie 2004, Gmail a lansat pentru public o capacitate de stocare de 1 GB și capacități de căutare avansată, eliminând limitările impuse de produsele de e-mail concurente populare de atunci, multe dintre ele oferind doar câteva megabytes de spațiu de stocare.
Citeste si...  Google a primit într-o lună 70.000 de cereri de ștergere de linkuri